↑ Return to Események, ünnepek

2017

Az adott cikk linkje: http://www.kunsziget.plebania.hu/esemenyek-unnepek/2017-2/

20170816_kiemelt

Öttevényi ifikörösök nyári tábora a Kunsági borvidéken (2017.08.16-19.)

Augusztus 16-19. között töltötték éves nyári táborukat az öttevényi Ifikör fiataljai.  Idén az alföldi városok közül fedeztünk fel néhányat. Szálláshelyünk Dunapatajon volt, ahonnan első nap lovas kocsival a szomszédos Bakodpusztára kirándultunk. Az alföldi rónán láthattunk szürkemarhákat és juhokat, illetve a bátrak közel merészkedtek a mangalicákhoz is. Jártunk az ópusztaszeri Emlékparkban, ahol megismerkedtünk az íjazás tudományával. …

20170627__kiemelt

Hittantábor Kővágóörs-Pálkövén (2017.06.27.-07.01.)

Június 27 és július 1-je között töltötték éves hittantáborukat az öttevényi, kunszigeti és mosonszentmiklósi hittanosok Kővágóörs-Pálkövén, az üdülőtáborban. Idei táborunk témája a Szent László-évhez, illetve a vízhez kapcsolódott. Megismerkedtünk Szent László legendáival is. A négy csoport Balaton-környéki, híres településeket kapott ajándékba Szent László királytól. Ez alapján alakult meg a Modrovits Nemzetség a Keszthelyi-fennsíkon, a Koppi …

20170620_kiemelt

Szent Antal ünnepe (2017.06.13.)

Június 13-20. között tartotta a kunszigeti egyházközség a hagyományos Szent Antal-nyolcadot. Az ünnepélyes búcsúra szombaton került sor, amikor a templomtól körmenetben vonultunk a kápolnához. A szentmise-áldozatot az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye lelkipásztora, az Indiából származó Mahi atya mutatta be. A szertartás után körmenetben visszavonultunk a templomhoz, majd az egyházközség megvendégelte a híveket, zarándokokat. Kedden, az esti ünnepélyes …

20170506_kiemelt

Plébániai Tanácsadó Testületek találkozója (2017.05.06.)

Május 6-án rendeztük meg immár hagyományos módon a három egyházközség, Kunsziget, Mosonszentmiklós és Öttevény tanácsadó testületeinek közös találkozóját. A helyszín idén az öttevényi Multifunkcionális Szolgáltatóház volt, ahol Király Péter, az öttevényi testület alelnöke fogadta az egybegyűlteket. Összejövetelünk mottója Teréz anyától származik: „Soha ne engedd, hogy valaki ne legyen boldogabb a veled való találkozás után, mint …

20170401_1951093

Nagyböjti lelkigyakorlat (2017.03.30.-04.01.)

2017. március 30. és április 1. között tartotta egyházközségünk az éves, háromnapos, nagyböjti lelkigyakorlatát, amelynek idei szónoka Juhos Imre spirituális atya volt. Pénteken, a 18 órás szentmise előtt a hittanosok részvételével keresztutat is jártunk.

20170315_DSCN6146_k

Ifikörösök túrája a Bakonyban (2017.03.15.)

Március 15-én Ifjúsági Körünk a Bakonyba látogatott. Első állomásként leparkoltuk az autókat Vinyén, majd a Cuha-völgye Tanösvényt végigjárva eljutottunk Porva-Csesznekre, és a kört bezárva ismét Vinyére értünk. Az egész napos túra során felfedeztük a Kőpince-forrást, a Betyár-barlangot, alagutakat és hidakat, a szerencsésebbek felfrissülhettek a patak hűs vizében, és felfedezhették a még be nem járt hegyek …

Nagyböjti zarándoklat (2017.03.03.)

Március 3-án, nagyböjt első péntekjén a Győr-Újvárosi Urunk Színeváltozása templomba zarándokoltunk. A szentmise előtt Zsolt atya vezetésével keresztutat imádkoztunk. A 18 órakor kezdődő ünnepi szentmise elején Zsebedics József kanonok, Győr-Sziget és Győr-Újváros plébánosa megemlékezett Halmos László zeneszerző, karnagy és tanár halálának 20. évfordulójáról. Veres András megyéspüspökkel együtt koncelebrált Németh László kanonok, pápai prelátus, általános püspöki helynök, …

20170219_4075

Hittanos farsang (2017.02.19.)

Az idei hittanos farsang február 19-én vasárnap délután került megrendezésre és állatkertté változtatta a Kunszigeti Kultúrházat. A szép számmal megjelent gyereksereg játékos vetélkedőn vehetett részt, ahol a csapatok összemérhették tudásukat a jobbnál jobb állatos feladatokban. Miután elkészültek a Nyulak, Tigrisek, Cicák és Majmok színpompás farsangi álarcai, különböző állatos közmondásokon törhették a fejüket a versenyzők. Ezután …

Kiemelt

Ifikörösök sítábora Gerlitzenben (2017.01.28.-02.01.)

A karintiai Gerlitzen sícentrumban töltötte éves sítáborát 2017. január 28. és február 1. között az Öttevényi Ifjúsági Kör. Szállásunk az Ossiachi-tó partján helyezkedett el, ahonnan csodálatos kilátás nyílt az Alpok hegyeire. A csapat Gerlitzen pályáin tovább mélyítette sítudását, illetve az együtt töltött idő a sport örömei mellett beszélgetéssel, közös játékkal telt. Az időjárás is kedvező …